یادداشت بهزاد تیمورپور
خوش بینی در روابط عمومی ها یک عامل موفقیت بزرگ است که از آن غافلیم/ گاهی یک کامنت سرنوشت سازمان را عوض می کند
خوش بینی در سطوح عالی دین اسلام و تجارت و زندگی فردی و اجتماعی یک عامل موفقیت بزرگ است که هر کس از آن استفاده کرده در مسیر خود حتما موفق شده است .
روابط عمومی ها در ایران دو چالش بزرگ دارند در ساختار ارتباط ساختاری و قوی برای اعمال نظرات به هنگام و استفاده از ظرفیت مالی ندارند و با نگاه سینوسی مدیران ارشد مواجه هستند و در حلقه های میانی روابط عمومی ها با فقر آموزش و جهش خلاقیت مواجه هستند .
یکی از ابزاری که می تواند یک روابط عمومی را با تاکید بر دانستن موانع گفته شده موفق سازد خوش بینی و صبر و استفاده از حکمت در روابط عمومی هاست .
خوش بینی در رفتار روزمره روابط عمومی و امید به خلق ایده جدید و افزایش تعاملات می تواند روابط عمومی منفعل را به روابط عمومی موثر و اثر گذار تبدیل کند.
آموزش و مشورت و هم اندیشی و خلق ایده در گده های دانشجویی و هنری و فرهنگی و رسانه ای یک اصل مهم است که در موفقیت بخش های روابط عمومی حتما موثر است و یک امر واجب به شمار می رود .
از زبان هنر استفاده کنیم
رهبری معظم انقلاب در جایی فرموده اند هر چیزی ( فرهنگ ) تا در قالب هنر ریخته نشود شانس نفوذ و گسترش ندارد . از این راهبرد باید در روابط عمومی ها استفاده شود و از قالب هنر در تولید محتوا و ارسال پیام به مخاطبان استفاده کنیم و از بخش تبلیغات یکسویه سنتی بی اثر و یا کم اثر به بخش روابط عمومی دوسویه با مخطابمانمان حرکت کنیم و از کوچکترین واکنش و کامنت آنها در تغییر خط ارتباطی با آنان استفاده کنیم . گاهی توجه به یک کامنت سرنوشت یک سازمان را تغییر می دهد . هوشیار باشیم ......